Nedräkning

Nu när jag packat in den allra sista julklappen och julpyntat mitt rum (sent, jag vet) så börjar jag äntligen få lite julkänsla! Jag har bara gått runt bland alla pyntade skyltfönster och julmusik och julig gatubelysning och inte haft det minsta uns av julfeeling!
Men det behövdes tydligen bara några små tomtar på rummet för att skaffa den där känslan.
Saknar snön bara..

Nu är det bara knappt två dagar kvar till julafton! Jag har fortfarande kvar det lilla barnet i mig som älskar julafton, men på ett mer vuxet sätt, så som att jag älskar julmat och att träffa släkten och mysa! (Men det lilla barnet i mig längtar bara efter julklapparna..)

Nu ska jag snart till jobbet!



Lite bilder från vårt julbak hos Emilia. Otroligt roligt, men kaos.
Det började bra men sedan hade vi beräknat fel så vi hade köpt alldeles för lite blockchoklad!! Så vi panikringde en polare som fick köpa och komma dit med det, haha!
Sen blev det ännu mer kaos, då vi skulle göra ischoklad, och man skulle tydligen lägga ingredienser i en bunke och sedan lägga ner bunken i en kastrull med kokande vatten så att det smälte, men det var ju VARMT. Men Alizia löste det till slut, till allas lycka.

Skolavslutningsdagen avslutades med en supermysig fika på världens mysigaste fik i Lund. Mycket lyckad dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0