Filmtips!

Detta var ju verkligen längesen ;)
Men den här filmen är så bra, så den borde ingen gå miste om.
Filmen som jag tipsar om idag heter "Warrior". Filmen handlar om två bröder som kommer från trassliga familjeförhållanden, och har helt olika bakgrund. Helt skilda orsaker driver dem till att tävla i en stor MMA-tävling. För er som inte vet så är MMA = Mixed Martial Arts, alltså en kampsportsform där man får använda både slag, sparkar, kast och markkamp.
Men i alla fall. De båda bröderna fightas i tävlingen och samtidigt brottas de med sina problem med familjen..
Slutet är så gripande att man gråter som en unge, i alla fall jag gjorde det. Jag har sett den två gånger och grät lika mycket båda gångerna.
Den är riktigt sevärd, jag lovar att ni inte blir besvikna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0