127 hours

Filmen handlar om en kille som älskar att klättra i berg och han gör det ofta också. Så när han är ute en helg så träffar han två tjejer där ute bland bergen. Han umgås med dem lite, men sedan ger han sig av på sitt håll, eftersom han är ute för att vara ensam och utan någon som stör honom.
Så när han klättrar i en spricka i berget, så halkar han och ramlar ända ner till botten. Bara det att hans arm fastnar under en stor sten, och han har ingen som helst möjlighet att komma loss.. Till slut får han ta till desperata handlingar för att överhuvudtaget överleva.
Denna film är ungefär en och en halv timme lång. Och i minst en timme av filmen sitter killen fast. Vilket jag trodde skulle bli sjukt långtråkigt när jag såg den. Men det blev inte så! Det hände små saker hela tiden som gjorde att det inte blev tråkigt. Den var faktiskt riktigt bra, även fast storyn inte låter så kul.
Definitivt sevärd.

Lägg märke till att jag ännu inte lagt ut ett enda tips där jag inte tycker att filmen har varit bra, hehe..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0